Full styrka!

28 september, 2017 av Johan Leitet

Wow! Idag var det verkligen full fart på scoutgården. Hela spårargänget samlat. 36 scouter, fyra ledare och tre medhjälpande föräldrar! Vilket härligt gäng!

Nästa vecka är det dags för hajk och ikväll förberedde vi oss inför den genom att träna på att packa sovsäckar och rulla ihop liggunderlag. Vi pratade om betydelsen av att klä sig lager på lager, hur olika tyger är bra på olika saker och vikten av att byta om till torra kläder innan man kryper ner i sovsäcken. Vi fick också lära oss hur man ska packa och organisera sin väska och vad denna bör innehålla. Givetvis klämde vi in en lek också. Alla barnen fick med sig lappar om nästa veckas hajk med sig hem och de som ville hade möjlighet att prova scoutskjortor.